Weer weg uit Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu Weer weg uit Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu

Weer weg uit Limbe

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Juli 2014 | Kameroen, Limbe

Gisteren (25 juli) hadden we niet heel veel op de planning staan. Het enige wat we nog wilden doen was naar een plek toe, vanwaaruit vroeger slaven werden verscheept naar heel veel verschillende landen over de hele wereld. Rond een uur of 11 gingen we weg, met een taxi, vanuit het hotel. De taxi had al aangegeven dat hij niet helemaal bij onze eindbestemming kon komen, vanwege de slechte weg. Maar dat stuk, van 2 km, konden we wel lopen, dus dat was geen probleem. Jammer genoeg was de weg voor de 2 km ook al slecht. De weg liep bergopwaards en was één grote modderpoel. Met alle geweld probeerde de taxichauffeur nog boven te komen, maar tevergeefs... we stonden vast. En om het nog leuker te maken: de auto had ook nog een lekke band. We konden dus geen kant meer op. Er kwamen allemaal mensen helpen, maar nog lukte het niet. Pas toen de band vervangen was, kwam er weer wat beweging in. Het leek ons niet verstandig nog verder te gaan, dus gingen we maar weer terug. We stopten op de weg terug nog even bij een vissersmarkt/vissersdorpje. Ik wist echt niet wat ik zag. Overal lag afval. In de zee, op het strand, bij de huisjes, echt overal! En er wordt ook nooit wat aan gedaan. Na dat gezien te hebben gingen we weer terug naar het hotel.

Vandaag hebben we weer een reisdag. We gaan vanuit Limbe via Douala terug naar Yaounde. Daar gaan we (nu echt, hopelijk) de koffers ophalen. We verblijven weer in de Mvolye, net als in het begin. Hier blijven we 2 dagen voordat we verder gaan, richting Lomië.

• 27 Juli 2014 - 13:30

Helmi:

Hoi Ilse,
    Wat een leuke verslagen maak je ! Zo kan ik me levendig voorstellen wat jullie hebben meegemaakt. Zo'n vakantie zul je niet vaak meemaken.