Dag uit in Kribi deel 2 - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu Dag uit in Kribi deel 2 - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu

Dag uit in Kribi deel 2

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Juli 2014 | Kameroen, Kribi

We hadden met de mensen bij de waterval afgesproken om mee te gaan met een boottocht riching de pygmeënstam. Dit is een stam die heel primitief leeft. Daarvoor moesten we eerst nog een paar honderd meter rijden. We gingen de Lobé rivier op met 2 houten boten en moesten ongeveer 30 minuten varen. Onderweg zagen we veel mensen langs de kant van het water die aan het wassen waren of aan het vissen. Ook zagen we veel kinderen, met wie we altijd leuk zwaai-contact hebben:). Na dus ongeveer 30 minuten varen waren we er. Eerst moesten we een klein stukje door het bos lopen. Daar zagen we een boom met daaronder een ruimte waar je in kon gaan zitten om je te beschermen. Daar gaan mensen van deze stam in zitten als ze worden aangevallen door een dier. Er kunnen ongeveer 2 personen in. Nadat we dat gezien hadden, liepen we door naar de stam. We kwamen op een plek met een aantal hutjes, een paar zitplekken en ongeveer 20 mensen (waaronder ook kinderen). Het was best wel apart om te zien. De kinderen hadden allemaal een hele dikke buik van het eenzijdige voedsel en ook hadden ze niet echt goede kleren aan. Daarnaast stonden er dus een aantal hutjes met daarin houten tafels en houten bedden, zonder echte dekens of kussens. Verder waren ze ook aan het koken. Er stond namelijk een grote pot op het vuur, maar je kon niet zien wat erin zat. Daarnaast mocht ik ook nog een kindje vasthouden, Leo genaamd. Daar mochten we ook mee op de foto. Verder waren er nog meer leuke kindjes die allemaal heel leuk zwaaiden naar ons. Het was erg indrukwekkend om te zien allemaal. Na even daar geweest te zijn, gingen we met de boot weer terug. Vervolgens gingen we weer de taxi in. Even langs de winkel, en daarna naar het appartement terug.

Nadat we daar even uitgerust hadden, gingen we even naar het strand lopen. Het viel heel erg mee hoe ver lopen dat was. Onderweg werden we door heel veel mensen aangesproken en er was zelfs iemand die met Vera wou trouwen, haha.

Bij het strand aangekomen zag je inderdaad het hele mooie zandstrand waar Kribi om bekend staat. Verder was de watertemperatuur ook erg aangenaam. We hebben daar even een tijdje rondgelopen. Ook staan we op de foto met 4 hele schattige Afrikaanse meisjes (die foto komt vast nog wel een keer hier op de site) en daarnaast konden de Afrikaanse verkopers natuurlijk ook niet ontbreken op het strand. Grote tassen met beeldjes en haarborstels en schilderijen kwamen tevoorschijn. Na een tijdje op het strand geweest te zijn, liepen we terug naar het appartement. Daar hebben we gekookt en vervolgens dus gegeten. Heeeerlijke schoenzool:) (vertaling: een veel te doorbakken stuk vlees :/). Na het eten hebben we nog wat spelletjes gedaan en vervolgens zijn we gaan slapen.

• 21 Juli 2014 - 22:12

Dian Pieters:

Dat klinkt als HET moment om een leuk kindje mee te smokkelen! Erg leuk om al je verhalen te lezen, maar ik ga er dus wel vanuit dat je koffer (die nog opgehaald moet worden) op de terugreis minimaal 2 kilo zwaarder is (cadeautjes eruit, kindje erin). Geniet er nog lekker van en tot ooit!