De reis naar Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu De reis naar Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu

De reis naar Limbe

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Juli 2014 | Kameroen, Limbe

Afgelopen maandag (21 juli) was weer een reisdag. We hadden genoeg van Kribi gezien en gingen daarom verder naar Limbe, een plaats in Zuidwest-Kameroen. In dit deel van Kameroen wordt naast Frans, ook veel Engels gepraat, wat voor ons weer makkelijker is, aangezien Frans toch wel een erg lastige taal is. Daarnaast staat Zuidwest-Kameroen ook bekend om de grote regenval (vooral in deze maanden van het jaar). Dit is daarentegen wel weer goed voor land- en akkerbouw.

De reis naar Limbe zou waarschijnlijk wel een uur of 4 in de bus zijn. Hier keek ik nogal een beetje tegenop aangezien ik de nacht ervoor ziek was geworden en de hele nacht niet geslapen had en me dus helemaal niet goed voelde. De rest had ook niet echt zin in zo'n lange busreis, aangezien zij zich ook niet helemaal goed voelden. Maar, waarschijnlijk hadden we in Limbe wel de mogelijkheid om lekker warm te douchen en een beetje op te knappen, dus gingen we toch maar reizen.

Julienne had een bus gehuurd, aangezien de normale bus helemaal vol zat. Deze bus haalde ons voor de deur op, wat wel grappig was aangezien de weg naar het appartement echt heel erg slecht was en de bus dus ook weer terug moest. Maar dat ging goed:). We reden eerst richting Douala, de 'andere' grote stad van Kameroen. Douala is erg belangrijk op economisch gebied. Dat kan je ook wel zien aan alle industrie die daar is. Hele terreinen vol. Ik vond Douala qua drukte wat minder erg dan Yaounde, maar toch was ik blij toen we Douala weer uit reden. Ik vind de omgeving buiten de stad namelijk veel mooier dan in de stad. Vanuit Douala reden we door naar Limbe. Onderweg zagen we natuurlijk weer prachtige bossen van palmbomen, grote rivieren, hoge bergen waar mistbanken voor zaten en natuurlijk ook veel dorpjes. Na een tijdje rijden, kwamen we in Limbe aan. We gingen eerst kijken bij een hotel dat Julienne geregeld had viavia. Het hotel zag er nog wel redelijk uit, alleen was er geen warm water en de toegangsweg naar het hotel toe was echt verschrikkelijk, en omdat we toch afhankelijk zijn van taxi's, is het wel handig dat er een redelijk weg is. Toen zijn we dus maar verder gaan zoeken en uiteindelijk kwamen we uit bij het Fini-Hotel. Een hotel met gewone kamers, maar ook met bungalo's, een restaurant, een disco en een zwembad (wel buiten, maar het gaat om het idee ;p). Dit zag er een stuk beter uit. En, wat voor ons toch een belangrijk punt was, warm water, was hier gelukkig ook:) Na even lekker onder de warme douche gedouched te hebben, gingen we lekker slapen.