Dag uit in Kribi deel 1 - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu Dag uit in Kribi deel 1 - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu

Dag uit in Kribi deel 1

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Juli 2014 | Kameroen, Kribi

Op zaterdag (19 juli) begon onze dag weer redelijk vroeg. Het is hier 's ochtends namelijk erg vroeg licht, waardoor je ook vroeg wakker wordt. ( en 's avonds is het ook vroeg donker, dus mensen gaan ook eerder slapen dan dat wij, als Nederlanders, gewend zijn) Nadat we aangekleed waren ging ik samen met Vera en Julienne naar de 'winkel', een paar minuten lopen hiervandaan. Winkel tussen aanhalingstekens omdat je het meer een hutje met een aantal producten kan noemen.. We gingen daar even wat brood en eieren halen voor het ontbijt. Het was echt super benauwd daarbinnen, net als buiten. Een totaal ander klimaat dan wij in Nederland gewend zijn. Maar gelukkig was er airco in het appartement.

Rond een uur of 9 gingen we op weg (samen met Saturne, de taxichauffeur uit Yaounde die hier ook heeft geslapen, op de bank:/). Onderweg kwamen we Michelle tegen, de vrouw die ons gisteren de weg heeft gewezen naar het appartement en die ons nu weer de weg gaat wijzen naar de Lobé watervallen. Nu moesten we dus met z'n zevenen in de taxi, wat net pastte. De weg naar de Lobé watervallen was echt bagger. Er zaten zo enorm veel gaten in de weg, dat het me verbaasde dat de taxi er ongeschonden doorheen kwam. En natuurlijk werden we nog een keer aangehouden door de politie (gendarmerie), maar na een tijdje kwamen we bij de watervallen aan. Het was echt een prachtig gezicht. De waterval in zijn geheel is heel breed en het is de enige waterval ter wereld die in zee (de Atlantische Oceaan) uitmond. We konden nog wat dichter naar de watervallen toe door over rotsen te klimmen, door het water te gaan en onder takken van bomen door te lopen. Uiteindelijk stonden we 'in' de waterval, op rotsen. Vanaf hier had je echt een heel mooi zicht over de waterval en zicht op de oceaan. Het was erg leuk:).