De reis naar Kribi - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu De reis naar Kribi - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Ilse Kortekaas - WaarBenJij.nu

De reis naar Kribi

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Juli 2014 | Kameroen, Kribi

Vrijdag (18 juli) begon dus de reis naar Kribi. 's Ochtends om 9 uur gingen we op weg. Eerst richting de supermarkt, zodat we wat spullen hadden in Kribi. Bij de supermarkt stonden heel veel kinderen die dingen wouden verkopen. Pinda's of appels of andere etenswaren. Je zou toch maar elke dag de hele dag dat moeten doen. Dat kunnen wij ons helemaal niet voorstellen.

Vervolgens reden we verder richting Kribi, wat ongeveer 400 km is vanaf Yaounde. Kribi ligt in Zuid-Kameroen. Dit is een deel van Kameroen waarin alle kenmerken van Kameroen terug komen. De grote groene vlaktes, de tropische regenwouden, de landbouwgronden, etc. Zuid-Kameroen grenst aan de Atlanische Oceaan. Verder staat Zuid-Kameroen bekend om zijn mooie zandstranden.

Rond een uur of 4 kwamen we, na een lange reis met heel erg veel regen, een aantal aanhoudingen door de politie en heel veel stank van uitlaatgassen, aan bij het appartement in Kribi. Het staat vlak bij een technische school en is verder omringd met gewone huizen. Het is een appartement met 3 slaapkamers, 2 badkamer, een keukentje en een woonkamer. Het enige probleem hier is dat we helemaal geen warm water hebben en af en toe ook geen elektriciteit.

Nadat we een beetje geinstalleerd waren, zijn we gaan koken. Lekkere spaghetti, waar we allemaal echt wel aan toe waren, omdat we onderweg niks hadden gegeten. Verder zijn we allemaal vroeg gaan slapen, aangezien iedereen erg moe en uitgeput was van de reis.